Saturday, July 10, 2010

How did I manage my scholarship??

Salam.

Okeh, sem baru dah stat and scholar aku masih xdapat..urm... dengar2 kata minggu depan..tapi xtau la...harap2 dapat cepat la..

So, kalau dah dapat dwet, banyak la benda nak beli kan??kalo ikotkan hati sehari pun bley abis dwet scholar tuh..so,every same aku akan atur dwet scholar aku betol2..

Okay.Every sem aku dapat RM4925 dari JPA..lepas tolak yuran, tinggal la around RM4435 kat aku..banyak tuh..ikotkan hati nak shoopping ja..tapi xmungkin la terjadi kan..

Then aku akan simpan RM1000 dalam bank, untuk kegunaan masa depan..mana tau nanti time sesak2, ada gak dwet nak guna kan..alhamdulillah every sem aku simpan..so, sekarang tggal kat aku RM3435..tapi itu bukan lagi bersih aku dapat.

Every sem gak aku akan tolak RM1000 utk dwet rumah sewa + bil api + bil air +internet...okeh, RM1000 tuh sebenarnya xcukup..so selalunya aku kena backup dengan dwet yang lebih tuh..Then tinggal la kat aku around RM2435

Serius,skit..dok shah alam..student lak tuh..so, aku selalu buat bajet..aku akan tolak around RM300 untuk dwet tiket bas pegi balik..maksudnya aku bley balik 3 kali ja..kalo lebih, tolak lagi la jawabnya..so dah tnggal RM2135..

Itu tak tolak lagi dwet buku yang aku kena beli..maybe around RM200...so, tggal la RM1935..and setiap sem aku akan make sure, dwet aku akan tggal RM500 dalam bank utk persediaan sem depan..so, xdala masuk sem, dwet xda kan..So, bersih aku dapat, RM1435..

RM1435 tu la aku guna untuk satu sem..kalo xcukup tuh terpaksa mintak kat mak aku..tapi aku akan usahakan bagi cukup gak la..xnak susahkan mak aku..

So, kalo sapa kata dapat JPA best, it is not...sama ja k...

Wasalam






Free Image Hosting at www.ImageShack.us

No comments:

Post a Comment