Friday, May 14, 2010

We are not in their shoes!

Salam.

Seperti yang kita tahu, thomas cup sedang berlangsung sekarang...and bertapa sedihnya bila harapan utama kita, Datuk Lee Chong Wei telah kalah ditangan Lin Dan..

Tapi tujuan aku tulis entri hari ni, bukan nak mengutuk atau mencari kesalahan Chong Wei...bagi aku, semua pemain Malaysia bermain dengan cukup bagus..Tambahan lagi Lee Chong Wei. Walaupun beliau kalah, tapi dia bermain dengan cukup bersungguh2..kita sepatutnya sebagai rakyat Malaysia, sepatutnya harus memuji mereka ini bukan la mengutuk.

Kadang2 aku nak tergelak, bila dengar diorang ni dok mengutuk pemain Malaysia.."main macam apa lah","lembik la" and macam2 lagi..dulu aku pun macam tuh gak..tapi mind set aku mula berubah bila seoarang pengulas sukan ni menyedarkan aku..dia cakap, kalau kita kat tempat diorang macam mana perasaan kita?

So, apa perasaan korang??Korang rasa korang boleh buat sebaik mereka??korang rasa stamina korang sekuat mereka?? tolong la sedar...kita tak berada di tempat diorang, and kita xtau macam mana perasaan diorang..macam mana bersungguh2 diorang main untuk negara kita Malaysia.

Korang rasa korang boleh???Just think it again ok!!Jangan hanya pandai bercakap!Mari tengok apa yang aku jumpa kat facebook hari ni:


"malaysia ni kempen juta2.. tp kalah gak. si dan tu men cam training jer. cayalah! good job honey!"

"Goodbye Thomas Cup.... =p"

Sungguh sedih bila tengok ada yang tulis macam ni..mana semangat diorang???kalo setakat tengok sekali and baru tahun ni nak tengok, tak payah la nak cakap pandai.!every year aku tengok thomas cup, and aku xpenah give up untuk sokong Malaysia..nothing impossible..tapi mereka ni???sudah la...janga tengok la kalo setakat nak cakap pandai..turun gelanggang tengok. entah2 1 point pun xsure lagi korang dapat!

Bagi yang terus menyokong, keep your spirit..kalo bukan kita yang sokong diorang, sapa lagi kan..

GO MALAYSIA!!!YOU ALL OUR HERO!!

Wasalam.

No comments:

Post a Comment