Saturday, May 8, 2010

Piala Thomas 2010

Salam...

Wah!!!Sungguh excited aku bila dengar pasal Piala Thomas dan xsabar rasanya menunggu esok untuk tengok 1st day of Piala Thomas..

Kalo orang laen suma xsabar menunggu Worls Cup Afrika, aku pulak xsabar2 tunggu Piala Thomas Kuala Lumpur..Yup!!! Tahun ni di Malaysia..malangnya aku xdapat nak tengok live disebabkan aku praktikal kat Perlis..rugi rasanya..

Aku start minat badminton sejak aku sekolah rendah lagi..memang peminat fanatik la..memang follow semua perkembangan badminton Malaysia..kalo World Cup ada ka MALAYSIA???hahaha..xda kan??kalo Piala Thomas, Malaysia adalah peserta yang dikira agak digeruni..

Kalo orang laen tengok world cup sebab minat pemainnya, same goes to me...Pemain malaysia pertama yang aku minat adalah Chong Tan Fook dan Lee Wan Wah..mereka merupakan pemain beregu Malaysia yang amat digeruni pada masa itu..skill diorang memang best. And bila tengok diorang maen bersungguh2 untuk Malaysia, memang cukup best.

Selain mereka, aku juga meminati Ong Ewe Hock yang kini telah menjadi jurulatih Malaysia. Sapa lagi ek???ha!!Wong choong Han(betol ka aku eja ni?)..dia main memang best..dia bersungguh2 ketika main.even nampak relaks tapi cukup berhati2..cheewahhh!!macam pengulas sukan pulak..tapi Wong Choong Han akan bersara tahun ni rasanya.

Itu semua pemain yang aku minat tyme zaman aku kecik2 dulu...Sekarang mereka semua sudah dikira veteran dan ramailah pengganti yang telah menggantikan mereka yang juga xkurang hebatnya..sebagai contoh, Datuk Lee Chong Wei..

Kalo tengok dia ni main, memang nampak macam bersahaja..tetapi dalam keadaan bersahaja itu dia tetap konsisten ketika di gelanggang..he always do the best!!and i can see that...even kadang2 dia kalah, i know, he's doing the best he can for our country..

Selain itu aku jugak meminati dua beregu Malaysia yang sedang meningkat naik sekarang..tapi aku lupa nama diorang...yang aku tau Tan Boon Heong,Koo Kean Keat,Zakry Latif and Fairuizuan...So aku harap diorang akan menjulang nama Malaysia untuk Piala Thomas kali ni..memang teringin rasanya tengok Malaysia menjulang Piala thomas..

Namun seperti kita sedia maklum saingan paling kuat adalah dari China..Sapa yang tak kenal Lin Dan..Pemain no 1 dunia..(tapi xsure sekarang masih no 1 atau tak)and aku minat dia gak...but aku tetap sokong Malaysia..apa2 pun we hope for the best for our country..MALAYSIA!

Wasalam

No comments:

Post a Comment