Monday, August 23, 2010

Banyak sungguh dugaan hari ini

Salam

Ada dua cerita,satu pasal aku and satu lagi pasal orang yang aku kenal. Tadi balik ja dari kelas, buka facebook and dapat tau senior aku tyme kat sekolah Derma telah pergi mengadap ilahi. walaupun aku xberapa kenal dengan orangnya tapi aku kenal adiknya.so, dikesempatan ini aku nak ucapkan takziah buat farahanim sekeluarga. moga permergian abang beliau di bulan yang baik ini memberi seribu rahmat kepada arwah dan keluarga.

Al-Fatihah


*********************************


Okeh, ari ni memang kesabaran aku agak tercabar..kalau sapa2 ada yang baca status facebook aku maybe dapat tau sebabnya. Macam biasa hari ni aku siap2 nak pergi bazar. tapi before pergi bazar aku singgah jap koop kristal.

Buat yang tak tau, kat kristal tuh, cuma ada satu koop tuh ja. So kalo nak beli barang memang tak da tempat laen. Kecualilah buat sapa2 yang rajin nak menapak. semestinya aku tak melakukan kerja tersebut.

Berbalik pada cerita asal. Aku pun singgah la koop tuh kejap sebab nak beli susu dutch lady. Ni pun aku nak marah. Aku dah beli susu dutch lady tuh time awal ramadhan. And tarikh luput dia lambat lagi, bulan 9. Tapi dah basi..Sungguh sakit hati rasanya. Setengah pun tak luak lagi. And aku letak dalam fridge, but still basi.Ok berbalik pada cerita.

Aku pun pergi la amik susu dutch lady yang kaler biru + full cream. harga dia 5.50 ya puan2 sekalian. disebabkan tak ada duet kecik aku pun sua(hulur) la 50 ringgit.ok, memang besar duet tuh.tapi serius duet paling kecik aku ada pada ketika dan saat itu, 3 ringgit ja.mana cukup nak bayar duet dutch lady tuh.

And bermula la perbualan akak koop yang aku dah jangka akan cakap apa bila aku sua duet 50 ringgit tuh.

"Dik, duet kecik tak da?kami tak da duet kecik.Yang ni ja ada." (sambil menunjukkan beberapa keping duet 50 ringgit

Aku pun tak nak kalah. As a customer, we're always right. tapi itu tak berlaku pada aku hari ini. Aku pun cakap la aku tak da duet kecik. and aku tak menipu. serius tak da duet kecik. so, dengan muka selambanya aku masukkan duet 50 ringgit dalam purse aku, sambil akak tuh menganggap yang aku ada dwet kecik.

Sorry la akak, akak rugi 5.50 hari ni. And aku terus simpan balik susu tu(tak nak la tunjuk kurang ajar sangat kan) and terus keluar dari koop yang selalu tak pernah ada duet kecik. and solutionnya aku beli susu tuh kat sek 2 time nak pergi bazar. and susu tuh cuma 5.20. so, aku untung 30 sen.malangnya akak koop tersebut telah kerugian 5.50 sen.

so, moral of the story : kalau nak berniaga, buat cara nak berniaga. kalo tak nak, dok rumah lipat baju dah la. nak kata aku beli time kedai tuh baru buka, dak (tak) gak..aku beli petang, and dah nak pukul 6.masih tak da duet kecik ka??

Yang penting aku tak rugi apa2.sekian

wasalam




Free Image Hosting at www.ImageShack.us

No comments:

Post a Comment